"A hazafiság majd minden értékét misztikus voltából meríti, aki csak ésszerűségből hazafi, az csak igen kis mértékben az."
(Gróf Széchenyi István)
1970-ben születtem Balmazújvárosban. Feleségemmel Orsival négy gyermeket nevelünk, neveltünk fel. Nagyobb gyermekeink, Árpád és Boglárka már a saját útjukat járják párjaikkal, a két kisebb fiúnkkal Botonddal és Nándorral Balmazújvárosban élünk. A vállalkozásban mindketten aktívan és sokrétűen veszünk részt. Orsi az aki a megrendelőkkel tartja a kapcsolatot, bonyolítja a postázással kapcsolatos teendőket.
A rendszerváltásnak nevezett hatalomátmentés után egyre jobban érdekeltek nemzeti sorskérdéseink, és főleg a XX. század jövőnket meghatározó történései. 1991-ben olvastam Pongrácz Gergely: Corvin köz 1956 című könyvét, amely ténylegesen megváltoztatta hazámhoz, nemzetemhez és ellenségeinkhez fűződő viszonyomat.
Az évek folyamán egyre több ismeret birtokában átláthatóbbá vált, hogyan is működtetik piszkos kezek a világ dolgait. A demokrácia álarca mögé bújva miként hivatkoznak emberi jogokra, hogyan darabolnak fel országokat és készítenek elő újabb háborúkat maguk alkotta békeszerződések diktatórikus aláíratásával. Ígérgetnek, de be nem tartanak semmit, győztesként tobzódva rászabadítják a világra a kommunizmust és miután az kitombolta magát, összeborulnak vele. A liberalizmus eszméjével globálisan fertőzik, mérgezik a nemzeteket. A mihamarabbi haszon érdekében hajszolják pusztulásba és zsákmányolják ki a világot és az életet adó természetet. Gyűlölnek mindent, amiért érdemes élni, és amire egy gondolkodó ember büszke lehet: családot, hazaszeretetet, becsületet, hitet, hűséget és a nemzeti múltat. Magyarként, hazafiként lehetőségeink szerint ez ellen kell tennünk. Én ennek egy „érdekes” formáját választottam.
Öltözködésünkkel sokat megmutathatunk magunkból, érzéseinket és akár hitvallásunkat is környezetünk tudomására hozhatjuk, ha úgy tetszik kirakhatjuk az irányjelzőt.
A legfeltűnőbbek a lényegre törő grafikákkal és feliratokkal ellátott pólók és pulóverek. 1998 tavaszáig jó pár pólót vásároltam, amin hazafias témák voltak megjelenítve, de olyat nem találtam amely teljesen megfelelt volna elvárásaimnak. Ekkor döntöttem el, hogy saját ötleteim és a második világháború előtt megjelent irredenta képeslapok felhasználásával pólókat készítek magamnak, és ha igény van rá, a hasonló gondolkodású honfitársaimnak. Az elgondolást tett követte és sorra készültek a különböző feliratokkal, grafikákkal ellátott hazafias felsők. Trianon és a revíziós témájú pólók után a hazát a vörös áradattól védő honvédek emlékének adózva készült el az újabb minta. A régmúlt időket idéző őstörténet és az 56-os forradalom is sorra került, szélesítve a kínálatot. Szórólapokat készítettem, melyek kézről kézre járva egyre több nemzeti érzésű magyarhoz jutottak el. Ezek a lapok nem csak termékeimet népszerűsítették, ennél sokkal többet szerettem volna elérni velük! Felvilágosítani, megértetni célközönségemmel a hazafias gondolkodású magyar fiatalokkal történelmünk elhallgatott, elhazudott epizódjait és kedvet csinálni a további kutakodáshoz. Történelmi-politikai ismertetőim, nemzetiségi térképem és a hozzá kapcsolódó adatok a visszajelzések alapján sok fiatalnak segítettek ismereteik szélesítésében, gazdagításában.
Az 1998-ban üzletben vásárolt és filmnyomott első pólóktól számítva majdnem 5 év telt el, hogy megszülessen a hazai varrodában készült magyar termék, saját márkám, a HARCOS.
2004 februárjában készültek el az első pulóverek, tavasszal pedig pólókkal szélesedett a paletta. A márka megszületésekor és a korai években még dominánsabban angol felirattal, WARRIOR névvel, de már ROVÁS kiegészítőkkel születtek meg a HARCOS termékek.
A márka NEM MINDENKINEK készül!
Kifejezetten réteg ruházat, amelyet hitüket, meggyőződésüket vállaló hazafiak és nem utolsó sorban a szélsőjobboldali szubkultúra tagjai hordanak utcai ruházatként.
Az évek alatt a HARCOS irányvonala nem változott, nem kötött kompromisszumot a vásárlói réteg szélesítése érdekében. A kivitelezés természetesen sokat változott, így a kezdetekben egyeduralkodó WARRIOR hímzéseket és filmnyomásokat felváltotta a rovásírás és a magyar HARCOS felirat. A "sorsdöntőnek kikiáltott" különböző választások, az aktuálpolitika, a radikális jobboldali pártok, vagy annak tűnő formációk létrejötte, ezek tündöklése és bukása, nem elválaszthatatlan a HARCOS márkától.
Az ezredforduló után kialakuló és a 2006-2008 után szélesedő viszonteladói hálózat, a különböző nemzeti üzletek megerősödése, koncertek, fesztiválok látogató létszámának növekedése, nagyban hozzájárult a márka népszerűségéhez. Aztán valami megváltozott.
2012 után a politikai köpönyegforgatással, az árulásokkal, a zűrzavaros identitással a HARCOS népszerűsége is váltakozóan stagnált vagy csökkent. Szerencsére a márkának stabil rajongói tábora van. Mint ahogy az élet más területén is, vásárlók jönnek, mennek, de az elkötelezettek maradnak. Mi őket szeretnénk megtartani, jó minőségű ruházattal öltöztetni, pontosan és gyorsan szállítani és hitet adni, hogy ÉRDEMES ezen az úton tovább menni.
Hazafias üdvözlettel: Kis Csaba